Już na samym początku imprezy zastrzyk kreatywnej energii zagwarantowała uczestnikom nietypowa rozgrzewka. Aby móc dostać się do przestrzeni Nokia Garage wszyscy uczestnicy eventu musieli… wspólnie zdemontować kartonowy mur. Ćwiczenie zdecydowanie przełamało lody i zacieśniło więzy współpracy. Mur był „zbudowany” z DT BOXów, czyli paczek uzbrojonych w materiały ułatwiające przejście przez proces DT. Post-ity niezastąpione przy tworzeniu pomysłów, notesy, w których można je rozwijać, plansze naszpikowane zasadami pracy twórczej, klamerki, sznurek i taśma washi – to tylko niektóre elementy z pudełka, które pomogą Design Thinkerom w moderowaniu procesu.
Kiedy uczestnicy uporali się z pierwszym zadaniem, postanowiliśmy wykorzystać tak różnorodną grupę i zrobiliśmy mały eksperyment. Podjęliśmy decyzję o nie aranżowaniu naszej przestrzeni przed wydarzeniem. Projektując ją, wyobrażaliśmy sobie, że zawsze będzie mobilna i elastyczna. Na szczęście zdała egzamin. Dostępność wielu ekranów, w różnych strefach, przy siedziskach różnego typu pozwoliła każdemu na wybór miejsca według indywidualnych potrzeb. Eksperyment wypalił.
Nie wszyscy uczestnicy znali się przed DT Campem. I tu robotę zrobił panel pitchowania, który pozwolił im zorientować się, jakie projekty DT miały miejsce w ostatnim czasie. Fycylitowana sesja networkingowa umożliwiła poszerzenie świadomości tego, jak różne osoby spotkały się w Nokia Garage i przybliżyła ich sposoby pracy z metodą.
Moderowana dyskusja miała na celu uspójnienie wizji tego, co dzieje się w temacie DT w Polsce. Solidne wprowadzenie do tematu przed rozpoczęciem rozmowy spowodowało, że moderowanie wcale nie było konieczne. Zastanawialiśmy się, jakie są tendencje, wyzwania i szanse metodyki.
Kolejny dzień upłynął w formule pracy warsztatowej. Uczestnicy poznawali nowe metody pracy podczas empatyzacji (badania użytkowników), szybkiego prototypowania i testowania, dowiedzieli się, czym jest sensmaking, a także odkryli niemało sposobów na przeprowadzenie rozgrzewki kreatywnej. Po warsztatach nadszedł czas na rozmowę odnośnie kluczowych kompetencji przyszłości.
Na wydarzeniu pojawili się działacze reprezentujący różne miasta, społeczności i branże. Poza członkami stowarzyszenia Top 500 Innovators, organizatorami Design Thinking Week, studentami z Koła Naukowego Design Thinking, gościliśmy także ekspertów związanych z Human Centered Design, Customer Experience, User Experience, transferem wiedzy i wsparciem innowacyjności. Ustaliliśmy, że na tym nie możemy poprzestać. Postanowiliśmy, że zbieramy ulubione narzędzia kreatywne w chmurze, zgodnie z przyświecającą nam ideą dzielenia się wiedzą. W naszym odczuciu właśnie tak powinno wyglądać budowanie zaangażowanej społeczności Nokia Garage.
Jakieś pytanka?
[email protected]