GARAGE MAGAZINE

Pierwsza odsłona GarageTalks: doświadczenia projektowania

GarageTalks to inicjatywa wymiany doświadczeń i zderzania poglądów. To inicjatywa, w której nawet najpiękniejsze idee muszą mieć namacalną formę. Podczas GarageTalks: doświadczenia projektowania rozmawiamy o metodach projektowych prowadzących do innowacyjnych, intrygujących realizacji. Twórczość jest wypadkową umiejętności i doświadczeń autora — w myśl tej zasady, nie ograniczamy się do historii o efektach, ale chcemy zobaczyć, co chowa się za kuchennymi drzwiami.

Agata Semenowicz

3 min czytania

Creative
Pierwsza odsłona GarageTalks: doświadczenia projektowania

Co:
GarageTalks: doświadczenia projektowania #1

Kiedy:
5.04

Gdzie:
Nokia Garage

Kto:

„Przed 2009 rokiem byłem dyrektorem kreatywnym w ART FM, którego aktualnie jestem współwłaścicielem. Tworzyliśmy tam reklamy m.in. dla SONY, Statoil, AIG, GETIN Bank, HASCO, Lotto czy PGE. Kreacji uczyłem się w Leo Burnett w Warszawie i w Nowym Yorku, gdzie wyjechałem po studiach i pracowałem przy projektach dla Vouge, ESPN i MTV jako asystent i fotograf.

W 2009 roku postanowiłem wrócić do moich pierwszych zainteresowań; oprócz pracy zawodowej starałem się tworzyć filmy i doświadczenia multimedialne, W tym samym roku wraz z konsorcjum TRIAS, zaprojektowaliśmy Podziemia Rynku — wystawę multimedialną Muzeum Historycznego Miasta Kraków, muzeum zlokalizowanego w centrum miasta, 10 metrów pod ziemią i z całkowitym budżetem 18 mln. dolarów. Z ART FM stworzyliśmy całościowy plany wystawy, projekt architektoniczny, ścieżkę zwiedzania, scenariusze i instalacje interaktywne. Zrobiliśmy to w 22 tygodnie.

Rok później, wczesnym rankiem zadzwonił telefon z MPWiK Wrocław. Poproszono mnie o konsultacje podziemnego projektu związanego z wodą. Co z tego wyszło? Opowiem podczas GarageTalks!” — Mieczysław Bielawski